Berendsen utvikler og leverer nyskapende serviceløsninger for serviceavtaler på arbeidstøy, matter, mopper og hygieneløsninger. Berendsen er en del av det franske konsernet Elis, og med en årlig omsetning på 28 milliarder kroner og 45.000 medarbeidere er vi markedsledende i Europa innen tekstil, hygiene og facility service. Vi er representert i 28 land i Europa og Latin-Amerika.   Med vår forretningsmodell som baserer seg på leie og vedlikehold, hjelper vi våre kunder til å kontrollere kostnader, kvalitet og ivareta en bærekraftig miljøstrategi – slik at de frigir tid til å fokusere på sin egen kjernevirksomhet.  Vi har et bredt spekter av potensielle kunder og tilbyr alt fra synlighetstøy og kokketøy til inngangsmatter, mopper, kluter og dispensere med papir og såpe til toaletter. Innenfor våre forretningsområder leverer Elis Berendsen tjenester til ca 400.000 kunder rundt om i verden.   I Norge har vi driftsenheter i Oslo/Herbergåsen, Skien, Bergen, Trondheim, Sandnes, Kristiansand og Volda, med hovedkontor i Oslo. Selskapet har 370 ansatte om omsetter for nærmere 600 millioner.

Operativ økonomidirektør

Trigges du av høyt tempo og høye krav til leveranse i et selskap med en utpreget vinnerkultur? Synes du det er spennende med en lederutfordring, samtidig som du elsker å jobbe med fag? Da kan du være vår nye, operative økonomidirektør. Vi ser etter en uredd, strukturert tallknuser som har lederegenskapene og den faglige tyngden til å lede og videreutvikle vår dyktige økonomiavdeling. Rette vedkommende skal gjennom god forretningsforståelse og kommersiell orientering bidra aktivt til selskapets utvikling. Vår nye økonomidirektør skal være en tett forretningsmessig sparringspartner for CEO og resten av ledergruppen, ved å hele tiden ligge i forkant med tall og analyser som støtter og utfordrer vår forretningsmodell fra et finansielt ståsted. Har du det som skal til?

Publisert: 13.12.2017
Søknadsfrist: 01.01.1970
 
Stillingstype: Fast
Antall stillinger: 1
Ref. nr: 3650095706
 
Arbeidssted: Smeltedigelen 1
0609 Oslo

Spørsmål til stillingen?

Frode Pettersen, Rådgiver
(+47) 47 88 82 85

Jan Karlsen, Rådgiver
(+47) 918 95 680

Elisabeth Siger-Nielsen, Avdelingsleder / Rådgiver konsulentutleie
(+47) 48 04 46 32

Arbeidsoppgaver

  • Være en tett forretningsmessig businesspartner mot CEO, ledelsen og avdelingene
  • Operativ leder for finans, IT og anskaffelser
  • Identifisere muligheter for vekst og forbedringer
  • Skape resultater gjennom andre ved å utfordre, fordele ansvar og mandat
  • Forberede treårsplan, årlige budsjetter og forecast for å oppnå strategiske mål
  • Gi økonomi/finans støtte ved eventuelle oppkjøpsvurderinger eller lignende
  • Utvikle og levere analyser og rapporter med høy kvalitet
  • Sikre god kommunikasjon til regionene og konsernet for øvrig
  • Etablere best practice på alle områder innen økonomi/finans

Kvalifikasjoner

  • Minimum 5-7 års relevant erfaring
  • Erfaring fra å jobbe fysisk med regnskap A-Å og Controlling
  • Bakgrunn fra industri/selskap med mange transaksjoner/lavmarginsbransje/hele verdikjeden
  • Personalansvar
  • Ønskelig med erfaring fra konsernvirksomhet

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet, Hovedfag / Mastergrad

Utdanningsretning

  • Økonomi / Regnskap

Egenskaper

  • Strukturert
  • Evne til prioritering
  • Proaktiv
  • Må ha drive
  • Læringsvillig
  • God på kommunikasjon
  • Gode samarbeidsevner
  • Må være en teamplayer
  • Analytisk
  • Ambisiøs
  • Profesjonell
  • Må tåle stress
  • Løsningsorientert

Vi tilbyr

  • Stort og spennende internasjonalt selskap
  • Store utviklingsmuligheter
  • En rolle man i noen grad kan forme selv
  • Konkurransedyktige betingelser

Språk

  • Engelsk
  • Norsk

Reiseaktivitet

Anslagsvis 10 reisedager