Kantar er ledende på analysebasert rådgivning i Norge. Vår ambisjon er å forstå våre kunders forretningsutfordringer og bidra til å skape konkurransefordeler – og vekst. I Norge representerer vi Kantar TNS, Kantar Media og Kantar Millward Brown og kan også trekke på ressurser og kompetanse fra de andre virksomhetene i gruppen. Denne tilknytningen gir de 140 medarbeiderne i Norge tilgang på 30 000 eksperter i 100 land, som kan bidra til å løse våre kunders problemstillinger. Kantar Media Norge er en del av Kantar og har i dag ca. 40 ansatte. Vi leverer alle de offisielle medieundersøkelsene for alle de største mediene. Medieavdelingen i Kantar Media er Norges viktigste kommersielle analysemiljø for medier.

Prosjektleder kurs, support og salg

Vi søker en prosjektleder med engasjement, driv og pågangsmot. Vi ønsker oss en person som er selvgående, strukturert, analytisk med god tallforståelse og kommersiell teft.

Du må like å jobbe med analyseverktøy, holde presentasjoner og være komfortabel med å undervise og supportere våre kunder. 
Salgs- og markedsføringserfaring, samt kjennskap til mediebransjen og medieteknologi, vil være en fordel. 

Du vil jobbe med Forbruker & Media (F&M) undersøkelsen ovenfor våre kunder og oppdragsgivere.
F&M er den største multimedieundersøkelsen i Norge, med rundt 45.000 intervjuer i året. Undersøkelsen inneholder dekningstall for norske aviser, radiostasjoner, TV-kanaler, Internett, mobil, streaming, tekst-TV, magasiner, fagblader og direkte reklame.

Utover medieinformasjonen gir F&M innsikt i folks forbruk, interesser og holdninger. Undersøkelsen er dermed et viktig arbeidsredskap for annonsekonsulenter, reklamebyrå, mediebyrå, annonsører og medier når markeder og målgrupper beskrives, og medier velges for reklamekampanjer.
 
Arbeidsoppgaver:
  • Være kontakt for våre kunder på Forbruker & Media (Kantar Online)
  • Kursledelse, opplæring og support  
  • Salg av data fra Forbruker & Media
  • Samarbeide tett med resten av teamet som består av analytikere og teknikere for å kunne gi support og gi råd til kunder og oppdragsgivere
  • Utarbeide relevante rapporter med basis i data fra Forbruker & Media
Hvem er du?
  • Du har erfaring med å bruke analyseverktøy
  • Du trives med mennesker og tall
  • Du trives med å ha flere baller i luften og en hverdag som ikke er forutsigbar. 
  • Du er fremoverlent - tar initiativ
  • Det er en fordel om du har jobbet med mediedata tidligere, men dette er ikke et krav
Kvalifikasjoner:
  • Relevant bachelorgrad
  • Relevant arbeidserfaring
  • Salg og markedsføringserfaring
  • Erfaring med å holde kurs / presentasjoner
  • God tallforståelse og analytiske egenskaper
  • Forståelse for medie og annonsemarkedet 
  • Gode datakunnskaper
  • God struktur på egen arbeidshverdag
  • God relasjonsbygger
  • Gode muntlige og skriftlige ferdigheter
  • Flytende norsk og engelsk 
Hva kan Kantar tilby:
  • Faglige og personlige utviklingsmuligheter
  • Et uformelt og hyggelig arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Kantine og sosiale arrangementer
  • Sentralt beliggende lokaler
  • Lønn etter kvalifikasjoner
Publisert: 24.08.2018
Søknadsfrist: Snarest
 
Stillingstype: Fast
Antall stillinger: 1
Ref. nr: 67171
 
Arbeidssted: Kirkegata 20
0153 Oslo

Spørsmål til stillingen?

Jan Karlsen, Rådgiver
+47 918 95 680